ماهواره وآسمان آبی™

این وبلاگ به مطالب عمومی٬ تخصصی وخبری در زمینه ماهواره میپردازد

ماهواره وآسمان آبی™

این وبلاگ به مطالب عمومی٬ تخصصی وخبری در زمینه ماهواره میپردازد

انواع سیستمهای کدگذاری در ریسیور

 

کانالهای موجود در ماهواره های مختلف به دو صورت رایگان و به اصطلاح پولی پخش میشوند. کانالهای پولی شبکه هایی هستند که جهت مشاهده آنها باید مبلغی به عنوان هزینه اشتراک پرداخت کردو از کارت مخصوص آن کانالها استفاده نمود 

سیستم های کدگذاری زیادی جهت کد کردن کانالها در ریسیورها استفاده میشوند که میتوان آنها رو به دو دسته هک شده وهک نشده تقسیم کرد. سیستم هایی که هک شده اند را میتوان با استفاده از  برنامه نویسی و ریختن پچ مربوطه روی ریسیور بدون آنکه نیازی به استفاده از کارت مخصوص و کم ویژه باشد پیاده سازی کرد .اما سیستم هایی که هنوز هک نشده اند را فقط میتوان با همان کارت اورجینال مورد استفاده قرار داد و با پرداخت هزینه سالیانه; به کانالهایی که توسط آنها کدگذاری شده اند دسترسی داشت هر چند کانالهایی که سیستم های آنها هنوز هک نشده اند را نیز میتوان با کارت شیرینگ و روشهایی که از مبحث ما خارج است مشاهده نمود.

حال به تشریح مختصری از انواع این سیستم ها میپردازم:

viaccess:

سیستم کدگذاری ویااکسس یکی از معروفترین سیستم های کدگذاری مورد استفاده در شبکه های مختلف از جمله شبکه های موجود در ماهواره هاتبرد است.این سیستم اختراع فرانسوی ها بودکه به دو نوع ویااکسس یک و دو تقسیم میشود . ویااکسس یک در اکثر کانالهای فرانسوی مورد استفاده قرار میگیرد که به طور کامل هک شده است و تمام کانالهای آن با ریختن پچ باز میشوند.اما ویااکسس دو که نوع پیشرفته تر وکاملتر ویااکسس است هنوز به طور کامل هک نشده است اما بعضی از کانالهای مربوط به آن نیز هک شده است. کانالهای پورنوی موجود در هاتبرد اکثرا از این سیستم جهت کدگذاری استفاده میکنند.

negravision:

این سیستم کدگذاری نیز از سیستم هایی است که هک شده و کانالهای اسپانیایی در ماهواره  hispasat از این سیستم استفاده میکنند در هاتبرد نیز کانالهای polsat از این سیستم استفاده میکنند که به تازگی به نوع پیشرفته تری از این سیستم به نام علاالدین تغییر سیستم داده اند که فعلا قابل دیدن با پچ نیستند هر چند مدت زیادی بود که این کانالها با پچ قابل رویت بود.

conax:

این سیستم توسط نروژیها اختراع شده و هک شده است هرچند کانالهای زیادی در هاتبرد از این سیستم استفاده نمیکنند.

irdeto:

این سیستم نیز از سیستم هایی است که کانالهای زیادی از آن برای کدگذاری استفاده میکنند .درابتدا گمان میشد این سیستم قابل هک نباشد اما این سیستم نیز هک شد ولی بعدا با سیستمی به نام betacrypt جایگزیژن شد که نوع کامل تری از ایردتو میباشد و تا به حال هک نشده است. سیستمی به نام ایردتو ۲ وجود دارد که آن نیز تا به حال هک نشده است.

 cryptoworks:

این سیستم توسط فیلیپس اختراع شد که توسط هکر ها هک شده است.

 seca یا mediaguard:

یکی دیگر از سیستم های کدگذاری است که به دو نوع یک و دو تقسیم میشود نوع اول آن هک شده اما نوع دوم آن به طور کامل هک نشده است .کانال پلاس یا بهتر بگویم پکیج +cyfra از این سیستم استفاده میکند که تا کنون چندین بار هک شده اما با تغییر کوچکی در نانو دوباره تمام رشته های هکرها را پنبه میکند این سیستم به نحوی است که با کوچکترین تغییر میتواند برنامه های هکران را به هم بریزد.

powerVu:

این سیستم نیز جهت کدگذاری استفاده میشود و تا کنون هک نشده است.

videoguard:

این سیستم نیز از سیستم های قوی کدگذاری است ویک سری کانالهای انگلیسی از آن استفاده میکنند و هک نیز نشده است...

 

تا بعد...

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 08:42 ب.ظ

دیدن فوتبال هم شده آرزوی مردم جهان. اروپایی ها دروغگو هستند و بعد اروپایی های کثیف ادعای حقوق بشر در جهان دارند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد