ماهواره وآسمان آبی™

این وبلاگ به مطالب عمومی٬ تخصصی وخبری در زمینه ماهواره میپردازد

ماهواره وآسمان آبی™

این وبلاگ به مطالب عمومی٬ تخصصی وخبری در زمینه ماهواره میپردازد

Intelsat902

کانالهای موجود در داخل ایران از طریق ماهواره Intelsat902 در 62درجه شرقی برای دریافت توسط ایران پخش میشود.این کانالها شامل کانالهای یک تا ۴ سیما٬شبکه تهران٬شبکه اصفهان٬یزد٬فارس وچند شبکه استانی دیگر میشود.ایران با دریافت این کانالها از طریق این ماهواره آنها را به صورت آنالوگ برای داخل ایران و قابل دریافت توسط گیرنده های تلویزیون پخش میکند.حال میتوان با دریافت این کانالها توسط ریسیور آنها را به صورت دیجیتال داشت تا  لزومی به تغییر تلویزیون از حالت ویدئو به تی وی نباشد!قدرت فرکانسها در این ماهواره بسیار قوی بوده و حتی با استفاده از یک دیش ۶۰ سانتی میتوان به راحتی این کانالها را دریافت نمود.حال برای تنظیم این ماهواره٬ماهواره Intelsat902 را در ۶۲ درجه شرقی و صد البته KU Band را از لیست موجود در ریسیور انتخاب کنید.فرکانس را نیز روی ۱۰۹۷۳ ٬ Ver ٬ ۲۷۵۰۰ و ۴/۳ قرار دهید.سپس اگر قبله را شاخص در نظر بگیریدباید به اندازه ۴۵ تا ۵۰ درجه دیش را به سمت چپ بچرخانید.سر دیش نیز باید به اندازه ۷ الی ۸ سانتیمتر نسبت به هاتبرد بالاتر برود یعنی میله پشت دیش به سمت پایین بیاید.با کمی صبر و حوصله به راحتی سیگنال را دریافت میکنید چون همان طور که گفتم این ماهواره دارای قدرت بسیار زیادی بر روی ایران است.همچنین فراموش نشود که ساعت LNB را روی 6 قرار دهید .ساعت LNB درهاتبرد بر روی ساعت ۵ است کافی است آن را به اندازه یک ساعت در جهت عقربه های ساعت به جلو ببرید. با دریافت سیگنال کمی میله های دیش را کم و زیاد کرده و LNB  را بچرخانید تا بهترین سیگنال را داشته باشید.فرکانس نمونه ای که گفته شد برای شبکه های یک تا چهار٬ شبکه تهران و جام جم ۳ است.برای دیدن فرکانس سایر شبکه های استانی به اینجا  مراجعه کنید.

تابعد...

 

اختلال در هاتبرد!

راس ساعت ۳ بعدالظهر به مدت پانزده الی بیست دقیقه در بعضی از فرکانسهای ضعیف ماهواره هاتبرد اختلالاتی ایجاد میشود که به گمان من به حالت قرار گرفتن خورشید در این موقع از سال برمیگردد.به احتمال زیاد خورشید در این ساعت در راستای امواج ارسالی از ماهواره هاتبرد قرار میگیرد و بعد از برخورد به دیش به صورت یک نقطه کانونی وارد LNB شده و باعث اختلال میشود . احتمالا اگر از فاصله دورتر از دیش بتوان سایه ای برای دیش ساخت به طوری که مانع دریافت امواج نشود مشکل حل شود.

تابعد...

پرتاب موفقیت آمیز

بالاخره ماهواره هاتبرد ۷ با موفقیت به فضا پرتاب شد. ماهواره دیشب نزدیک ساعت ۲ بامداد به وقت تهران از پایگاه هوایی آریان فرانسه به فضا پرتاب شد .۶ تا ۷ هفته طول میکشد تا فرکانس های روی ماهواره ۱ به این ماهواره انتقال یابد.باید منتظر خبرهای بعدی از شرکت یوتلست در این زمینه ماند.

تابعد...

Delay in fly

ماهواره هاتبرد ۷ بعد  از چندین بار به تعویق افتادن قرار بود دیشب به فضا پرتاب گردد که دوباره به تعویق افتاد و به امشب موکول شد .شمارش معکوس پرتاب چندین بار صفر شده و دوباره شروع به شمارش کرد! از آنجاییکه مراسم پرتاب از هاتبرد ۱ پخش میشود که در ایران بیم ندارد میتوان از طریق ماهواره یوتلست W3 در ۷ درجه شرقی روی یکی از کانالهای فید آن را مشاهده کرد.برای رصد کردن این ماهواره اگر ماهواره هاتبرد را شاخص قرار دهید کمی نسبت به هاتبرد به سمت راست بچرخید و میله پشت دیش را کمی بالا بیاورید تا سر دیش به پایین متمایل گردد.به راحتی ماهواره را دریافت میکنید. البته در منوی ریسیور بعد از اینکه ماهواره یوتلست را انتخاب کردید فرکانس را روی ۱۱۲۸۳ ٬ ۲۷۵۰۰ ٬ Ver ٬ ۴/۳ قرار دهید.

همچنین پچ مخصوص باز کردن کانالهای پلست برای متاباکس منتشر شده و باید منتظر پچ های ریسیورهای دیگر بود.معمولا در نوشتن پچ برای ریسیورها ریسیور متاباکس پیشگام بوده و به فاصله نه چندان زیاد از آن برای سایر ریسیور ها پچ نوشته میشود.

تا بعد...

Polsat

بعد از یک مدت تقریبا طولانی که از هک ناگرا۲ میگذرد همان طور که قبلا پیش بینی کرده بودم بالاخره پکیج پلست هک شد و این کانالها در کم دراگون باز شد . الان باید منتظر آمدن نرم افزارهای مخصوص ریسیورها بود.پکیج پلست شامل کانالهایی در حد نسبتا خوب میباشد اما تنها مشکل آن زبان نه چندان جالب لهستانی آن میباشد.

تابعد...

Multivision

کانالهای Multivision با نرم افزار و کدهای قدیمی باز شده است و به نظر من جزئی از موش و گربه بازی پرووایدر مربوطه میباشد. به احتمال زیاد این مجموعه به شکل سابق خود یعنی آپدیت کدها در هر روز باز گردد.

تا بعد...

Arabsat Failed

با کمال تاسف ماهواره جدید عربست که با موفقیت پرتاب شده بود در مدار از پیش تعیین شده قرار نگرفت.ماهواره هاتبرد هم در ۹ مارس پرتاب خواهد شد.

تابعد...

پرتاب موفقیت آمیز

موشک پروتون حامل ماهواره Arabsat 4a از پایگاه بایکونور قزاقستان با موفقیت به فضا پرتاب شد. این مراسم به طور مستقیم از ماهواره عربست پخش شد.البته شبکه Ils این مراسم را پوشش میداد و برای پخش مستقیم برای ماهواره عربست ارسال میکرد.واقعا مراسم جالبی بود.

تابعد...