ماهواره وآسمان آبی™

این وبلاگ به مطالب عمومی٬ تخصصی وخبری در زمینه ماهواره میپردازد

ماهواره وآسمان آبی™

این وبلاگ به مطالب عمومی٬ تخصصی وخبری در زمینه ماهواره میپردازد

کانال یک در هاتبرد!!!

کانال یک یا همون channel one با مدیریت آقای شهرام همایون در هاتبرد آغاز به کار کرد

فکر نمیکنم این کانال دوام زیادی داشته باشد به خاطر پخش مسائل سیاسی!!!!

اگه یادتون باشه این آقای همایون یه دفعه برای راه اندازی شبکه به اصطلاح پدر دویست و پنجاه هزار دلار رو مثل آب خوردن قورت داد...

فرکانس:

11727 V, SR:27500, FEC:3/4

چند خبر ماهواره ای

  1. راه اندازی شبکه جدید شب خیز با نام ITN2 .بعد از راه اندازی تی تو اینبار نوبت شب خیز بودکه شبکه دوم خود رو با همون اسم منتها نامبر تو راه اندازی کنه تا بتونه از این راه سرگرمی مارا به قول خودش افزایش و به تبع اون تبلیغات رو دو برابر کنه!!!
  2. شبکه تماشا هم روی هاتبرد راه اندازی شد البته با کیفیتی باورنکردنی!!! تا یه شبکه به لیست شبکه های نه چندان موفق ایرانی افزوده شود.
  3. ساخت ریسیور های مخصوص پکیج cyfra آغاز شد .خوبی این عمل این است که درصورت هک شدن مجدد این پکیج دیگر پروایدر مربوطه نمیتواند به راحتی تغییر سیستم بدهد چون هزینه سنگینی برای آنها بدنبال خواهد داشت .به نظر من بهترین پکیجی که تابحال هک شده والبته روی ایران بیم داشته همین پکیج بود هرچند زود از دست رفت...
  4. چند شبکه از  پکیج tpsرفتند از جمله france3 البته نه از این پکیج; بلکه روی فرکانسی در هاتبرد یک که روی ایران بیم ندارد.
  5. وخبر آخر اینکه شرکت یوتل ست اعلام کرد که بالاخره ماهواره جدید هاتبرد رو در اوایل ۲۰۰۶ به فضا پرتاب خواهد کرد شاید هم زودتر که با این کار هاتبرد یک هم روی ایران بیم خواهد داشت.

(راستی من رو از نظرات خودتون محروم نکنید اگه این خدمت لعنتی اجازه بده سعی میکنم هر چند روز یکبار آپدیت کنم.)

تا بعد...

 

در مورد بورس

بعد از مدت طولانی که از رکود در بازار بورس میگذشت دو هفته ای بود که بورس رونق خیلی خوبی گرفته بود هر چند که در هفته جاری مجددا شاهد افت بازار و شاخص ها بودیم.شاخص بورس در طی کمتر از یک سال نزدیک به سه هزار واحد تنزل پیدا کرد . چند روز بعد ازاینکه دبیرکل بورس عوض شد شاهد رونق دوباره بورس بودیم .

به نظر من بدشانس ترین آدم این وسط عبده تبریزی دبیر کل قبلی بورس بود چون رونق مجدد بورس هیچ ربطی به عوض شدن دبیرکل نداشت وروزنه های امیدی که نامه لاریجانی برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با کشورهای اروپایی ایجاد کرده بود سبب رونق بورس شد که همزمان شد با عوض شدن دبیرکل و کلی صداوسیما غوغا کرد که رونق مجدد بورس به واسطه عوض شدن دبیر کل و آمدن دبیرکل جدید اتفاق افتاد.چرا که دبیرکل قبلی در زمان خاتمی انتخاب شده بود و دبیرکل جدید در زمان احمدی نژاد... حال که بورس به علت دوباره حادترشدن مسائل هسته ای به حالت رکود رفته است و رونق دو هفته پیش را ندارد یکی نیست بگه کو اون دبیر کل جدید؟

وقتی که یک روز بورس های عربی افت داشته باشند  و کمی از شاخص ها افت کنه کلی جاروجنجال میکنند .اما وقتی بورس خودمون نزدیک به سی درصد ارزش خودش رو از دست بده وکلی سرمایه از مملکت به همون کشورهای عربی سرازیر بشه هیچ اشکالی نداره!!!

بگذریم .به نظر من اگر مسئله هسته ای ایران به خیر و خوشی حل شود شاهد رونق بورس خواهیم بود ولی اگر این مسائل همچنان به وضع کنونی باقی بماند بورس نیز در حالت رکود باقی خواهد ماند .پس اگر مایل به خرید سهام هستید موقع خوبی است چون سهام ها قیمت خوبی دارند  به شرط اینکه به آینده مذاکرات هسته ای خوشبین باشید...

تا بعد...

کانالهای FEED

اگر دقت کرده باشید در ماهواه ها بعضی از کانالها با نام feed پخش میشوند حال میخواهیم ببینیم این کانالها چیست؟؟؟

این کانالهای تلویزیونی کانالهایی روی ماهواره ها هستند که بصورت 24 ساعته برنامه ندارند و برنامه های آنها محدود به ساعات خاصی از شبانه روز یا هفته و یا ماهی یکبار و حتی گاهی فقط برای یکبار استفاده می شود.

کاربرد کانال FEED چیست ؟

این کانالها برای پخش و یا ارسال برنامه های تلویزیونی از شبکه ای محلی به شبکه ای خاص - ارسال گزارش توسط شبکه های مختلف تلویزیونی به مرکز - ایجاد ارتباط بین چند شبکه - ارسال برنامه ها و گزارش های خبری زنده و ... استفاده می شود

با یک مثال شاید بهتر کاربرد این کانالها مشخص شود :
وقتی در استادیوم آزادی فوتبالی در جریان است و شبکه 3 می خواد این برنامه رو پخش کنه - یکی از روشها استفاده از کانال Feed می باشد - به این صورت که تصاویر از طریق دیشی سیار در استادیوم به یک فرکانس در ماهواره ای که دارای کانال FEED می باشد ارسال و سپس از طریق صدا و سیما دریافت و روی شبکه 3 رله می شود .

البته لازم به ذکر است که اکثرا برای فرستادن از سیستمهای دیگه ای هم استفاده می کنند که نمی توان با دستگاه های ماهواره ای عمومی و با این محدوده فرکانسی دریافت کرد ولی برای اینکه برنامه های ارسالی ارزان و گاه بصورت رایگان باشد از این محدوده فرکانس استفاده می شود.

چه ماهواره هایی به ارائه این سرویس می پردازند ؟

ماهواره های خاصی هستند که به ارائه سرویس کانالهای FEED می پردازند - این ماهواره ها به نام (ماهواره های غیر کاربری)شناخته می شوند به ارائه این سرویس می پردازند.

* ماهواره ها به دو قسمت ماهواره کاربر و ماهواره غیر کاربر تقسیم می شوند - ماهواره های کاربر ماهواره هایی هستند که فقط به ارائه سرویس شبکه های تلویزیونی برای بینندگان می پردازند و قصد آنها صرفا تجاری بوده - یعنی چنین ماهواره هایی ترانسپوندر خود رو بی جهت برای کانالهای FEED اشغال نمی کند - بلکه از تمام ظرفیت خودش برای اجاره دادن فرکانس و ترانسپوندر و به بیان دیگر به تجارت می پردازد - مانند HotBird.

اما ماهواره های غیر کاربر ماهواره هایی هستند که فقط برای پخش کانالهای آزاد (FEED) و یا کانالهای رله شده می پردازند - روی این ماهواره های شاید شما فقط شاهد پخش 5 کانال باشید و همین 5 کانال در ماهواره ای دیگر به اختلاف چند درجه هم پخش شوند - دلیل این امر این است که مثلا وقتی کانالی در خاور میانه می خواهد در آمریکا پخش بشود روی ماهواره ای بصورت تکی که هزینه آنچنانی اجاره سالانه ای هم ندارد قرار می گیرد تا با هزینه پایین رله شود.

اما کانالهای FEED رو روی اکثر ماهواره های دیگه هم می شود پیدا کرد - برای مثال ماهواره Eurasiasat 1 - که هم تعداد کانال زیادی دارند و هم تعداد کانال آزاد زیاد دارند - این بخاطر این است که این ماهواره ها ظرفیت پذیرش زیادی دارند و فعلا با ارائه خدمات کانالهای FEED به شبکه های مختلف می خواهند تا ماهواره در دسترس کاربران و ... قرار بگیره و این برای آینده اون ماهواره خوب هست - اگر دقت کنید ماهواره ای که جدیدا پرتاب می شه اوایل تعداد زیادی کانال آزاد می گیرد - و اکثرا بصورت رایگان - تا جذب مشتری کند.

به هر حال می شود در این کانالهای آزاد چیزهای جالبی دید - برای مثال پخش مسابقات فوتبال کشورهای مختلف بصورت آزاد - دیدن مصاحبه های تلویزیونی به صورت کامل - دیدن آخرین اخبار جهان بصورت تصویری و گزارشها و ...

در ایران بهترین کانالهای آزاد رو می توان در از ماهواره Eutelsat W1 در 10 درجه شرقی دریافت کرد -این ماهواره دارای تنوع کانال آزاد می باشد

در ماهواره های Eurasiasat 1 و Türksat 1C و Eutelsat Sesat و Express AM 22 و Intelsat 902 و Express AM 1 و Eutelsat W6 و Arabsat 2B نیز می شود کانالهای آزاد رو براحتی دریافت کرد.

منبع:www.mahvareh.net

نرم افزار های جدید استارست

مدتی است که کانالهای مالتی ویژن مرتبا یا تغییر کد میدهند ویا احتیاج به ریختن پچ جدید دارند .نرم افزارهای غیر رسمی زیادی توی این مدت عرضه شده اما نرم افزارهای رسمی رو میتونید از  این سایت دانلود کنید البته امیدوارم این نرم افزارها ماندگاری بیشتری داشته باشند.

ناگفته نماند که پسوند این نرم افزارها sgn است.اینم سایت :

        www.satdw.com

تابعد...

انواع سیستمهای کدگذاری در ریسیور

 

کانالهای موجود در ماهواره های مختلف به دو صورت رایگان و به اصطلاح پولی پخش میشوند. کانالهای پولی شبکه هایی هستند که جهت مشاهده آنها باید مبلغی به عنوان هزینه اشتراک پرداخت کردو از کارت مخصوص آن کانالها استفاده نمود 

سیستم های کدگذاری زیادی جهت کد کردن کانالها در ریسیورها استفاده میشوند که میتوان آنها رو به دو دسته هک شده وهک نشده تقسیم کرد. سیستم هایی که هک شده اند را میتوان با استفاده از  برنامه نویسی و ریختن پچ مربوطه روی ریسیور بدون آنکه نیازی به استفاده از کارت مخصوص و کم ویژه باشد پیاده سازی کرد .اما سیستم هایی که هنوز هک نشده اند را فقط میتوان با همان کارت اورجینال مورد استفاده قرار داد و با پرداخت هزینه سالیانه; به کانالهایی که توسط آنها کدگذاری شده اند دسترسی داشت هر چند کانالهایی که سیستم های آنها هنوز هک نشده اند را نیز میتوان با کارت شیرینگ و روشهایی که از مبحث ما خارج است مشاهده نمود.

حال به تشریح مختصری از انواع این سیستم ها میپردازم:

viaccess:

سیستم کدگذاری ویااکسس یکی از معروفترین سیستم های کدگذاری مورد استفاده در شبکه های مختلف از جمله شبکه های موجود در ماهواره هاتبرد است.این سیستم اختراع فرانسوی ها بودکه به دو نوع ویااکسس یک و دو تقسیم میشود . ویااکسس یک در اکثر کانالهای فرانسوی مورد استفاده قرار میگیرد که به طور کامل هک شده است و تمام کانالهای آن با ریختن پچ باز میشوند.اما ویااکسس دو که نوع پیشرفته تر وکاملتر ویااکسس است هنوز به طور کامل هک نشده است اما بعضی از کانالهای مربوط به آن نیز هک شده است. کانالهای پورنوی موجود در هاتبرد اکثرا از این سیستم جهت کدگذاری استفاده میکنند.

negravision:

این سیستم کدگذاری نیز از سیستم هایی است که هک شده و کانالهای اسپانیایی در ماهواره  hispasat از این سیستم استفاده میکنند در هاتبرد نیز کانالهای polsat از این سیستم استفاده میکنند که به تازگی به نوع پیشرفته تری از این سیستم به نام علاالدین تغییر سیستم داده اند که فعلا قابل دیدن با پچ نیستند هر چند مدت زیادی بود که این کانالها با پچ قابل رویت بود.

conax:

این سیستم توسط نروژیها اختراع شده و هک شده است هرچند کانالهای زیادی در هاتبرد از این سیستم استفاده نمیکنند.

irdeto:

این سیستم نیز از سیستم هایی است که کانالهای زیادی از آن برای کدگذاری استفاده میکنند .درابتدا گمان میشد این سیستم قابل هک نباشد اما این سیستم نیز هک شد ولی بعدا با سیستمی به نام betacrypt جایگزیژن شد که نوع کامل تری از ایردتو میباشد و تا به حال هک نشده است. سیستمی به نام ایردتو ۲ وجود دارد که آن نیز تا به حال هک نشده است.

 cryptoworks:

این سیستم توسط فیلیپس اختراع شد که توسط هکر ها هک شده است.

 seca یا mediaguard:

یکی دیگر از سیستم های کدگذاری است که به دو نوع یک و دو تقسیم میشود نوع اول آن هک شده اما نوع دوم آن به طور کامل هک نشده است .کانال پلاس یا بهتر بگویم پکیج +cyfra از این سیستم استفاده میکند که تا کنون چندین بار هک شده اما با تغییر کوچکی در نانو دوباره تمام رشته های هکرها را پنبه میکند این سیستم به نحوی است که با کوچکترین تغییر میتواند برنامه های هکران را به هم بریزد.

powerVu:

این سیستم نیز جهت کدگذاری استفاده میشود و تا کنون هک نشده است.

videoguard:

این سیستم نیز از سیستم های قوی کدگذاری است ویک سری کانالهای انگلیسی از آن استفاده میکنند و هک نیز نشده است...

 

تا بعد...

...وناگهان سقوط

همه اخبار سقوط هواپیمای به اصطلاح c-130 ارتش را شنیدیم.مطمئنم که این اولین و آخرین سقوط هواپیمادرکشور نخواهد بود .نمیدونم تا کی باید شاهد سقوط هواپیما در ایران باشیم وقتی توی تلویزیون جواب مثلا مسئولین رو میشنوم میخوام تلویزیون رو خرد کنم.میدونم که دو سه روز که بگذره همه چیز برمیگرده سر جای خودش...بابا یکی نیست به اینها بگه آخه تا کی میخواهید تاوان مشت کوبیدن به دهان استکبار جهانی رو پس بدید .همه ناوگان هواپیمایی ما فرسوده شده و یکی نیست بگه آخه تا کی میشه با این ابوطیاره ها پرواز کرد.

خیلی که هنر میکنیم میریم از ترکیه چند تا هواپیمای دسته دوم میخریم  که از عمر مفید اونها خیلی وقته گذشته.آخر هم یکی یکی سقوط میکنند .

بگذریم امیدوارم دیگر شاهد یک چنین حوادثی نباشیم هرچند مطمئنم بار دیگر شاهد "شهادت" خیل عظیمی از هواپیماها و انسانهای بی گناه خواهیم بود...

http://cache.gettyimages.com/comp/56357003.jpg?x=x&dasite=GettyImages&ef=2&ev=1&dareq=1BEAF7028FBF19363F315349A287A251781CF461BB6606AD

تا بعد...