ماهواره وآسمان آبی™

این وبلاگ به مطالب عمومی٬ تخصصی وخبری در زمینه ماهواره میپردازد

ماهواره وآسمان آبی™

این وبلاگ به مطالب عمومی٬ تخصصی وخبری در زمینه ماهواره میپردازد

کانالهای FEED

اگر دقت کرده باشید در ماهواه ها بعضی از کانالها با نام feed پخش میشوند حال میخواهیم ببینیم این کانالها چیست؟؟؟

این کانالهای تلویزیونی کانالهایی روی ماهواره ها هستند که بصورت 24 ساعته برنامه ندارند و برنامه های آنها محدود به ساعات خاصی از شبانه روز یا هفته و یا ماهی یکبار و حتی گاهی فقط برای یکبار استفاده می شود.

کاربرد کانال FEED چیست ؟

این کانالها برای پخش و یا ارسال برنامه های تلویزیونی از شبکه ای محلی به شبکه ای خاص - ارسال گزارش توسط شبکه های مختلف تلویزیونی به مرکز - ایجاد ارتباط بین چند شبکه - ارسال برنامه ها و گزارش های خبری زنده و ... استفاده می شود

با یک مثال شاید بهتر کاربرد این کانالها مشخص شود :
وقتی در استادیوم آزادی فوتبالی در جریان است و شبکه 3 می خواد این برنامه رو پخش کنه - یکی از روشها استفاده از کانال Feed می باشد - به این صورت که تصاویر از طریق دیشی سیار در استادیوم به یک فرکانس در ماهواره ای که دارای کانال FEED می باشد ارسال و سپس از طریق صدا و سیما دریافت و روی شبکه 3 رله می شود .

البته لازم به ذکر است که اکثرا برای فرستادن از سیستمهای دیگه ای هم استفاده می کنند که نمی توان با دستگاه های ماهواره ای عمومی و با این محدوده فرکانسی دریافت کرد ولی برای اینکه برنامه های ارسالی ارزان و گاه بصورت رایگان باشد از این محدوده فرکانس استفاده می شود.

چه ماهواره هایی به ارائه این سرویس می پردازند ؟

ماهواره های خاصی هستند که به ارائه سرویس کانالهای FEED می پردازند - این ماهواره ها به نام (ماهواره های غیر کاربری)شناخته می شوند به ارائه این سرویس می پردازند.

* ماهواره ها به دو قسمت ماهواره کاربر و ماهواره غیر کاربر تقسیم می شوند - ماهواره های کاربر ماهواره هایی هستند که فقط به ارائه سرویس شبکه های تلویزیونی برای بینندگان می پردازند و قصد آنها صرفا تجاری بوده - یعنی چنین ماهواره هایی ترانسپوندر خود رو بی جهت برای کانالهای FEED اشغال نمی کند - بلکه از تمام ظرفیت خودش برای اجاره دادن فرکانس و ترانسپوندر و به بیان دیگر به تجارت می پردازد - مانند HotBird.

اما ماهواره های غیر کاربر ماهواره هایی هستند که فقط برای پخش کانالهای آزاد (FEED) و یا کانالهای رله شده می پردازند - روی این ماهواره های شاید شما فقط شاهد پخش 5 کانال باشید و همین 5 کانال در ماهواره ای دیگر به اختلاف چند درجه هم پخش شوند - دلیل این امر این است که مثلا وقتی کانالی در خاور میانه می خواهد در آمریکا پخش بشود روی ماهواره ای بصورت تکی که هزینه آنچنانی اجاره سالانه ای هم ندارد قرار می گیرد تا با هزینه پایین رله شود.

اما کانالهای FEED رو روی اکثر ماهواره های دیگه هم می شود پیدا کرد - برای مثال ماهواره Eurasiasat 1 - که هم تعداد کانال زیادی دارند و هم تعداد کانال آزاد زیاد دارند - این بخاطر این است که این ماهواره ها ظرفیت پذیرش زیادی دارند و فعلا با ارائه خدمات کانالهای FEED به شبکه های مختلف می خواهند تا ماهواره در دسترس کاربران و ... قرار بگیره و این برای آینده اون ماهواره خوب هست - اگر دقت کنید ماهواره ای که جدیدا پرتاب می شه اوایل تعداد زیادی کانال آزاد می گیرد - و اکثرا بصورت رایگان - تا جذب مشتری کند.

به هر حال می شود در این کانالهای آزاد چیزهای جالبی دید - برای مثال پخش مسابقات فوتبال کشورهای مختلف بصورت آزاد - دیدن مصاحبه های تلویزیونی به صورت کامل - دیدن آخرین اخبار جهان بصورت تصویری و گزارشها و ...

در ایران بهترین کانالهای آزاد رو می توان در از ماهواره Eutelsat W1 در 10 درجه شرقی دریافت کرد -این ماهواره دارای تنوع کانال آزاد می باشد

در ماهواره های Eurasiasat 1 و Türksat 1C و Eutelsat Sesat و Express AM 22 و Intelsat 902 و Express AM 1 و Eutelsat W6 و Arabsat 2B نیز می شود کانالهای آزاد رو براحتی دریافت کرد.

منبع:www.mahvareh.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد